sobota 15. februára 2014

Hliníkové kufre

...Potreba cestovania na motorke znamená potrebu batožiny nevyhnutnej na prežitie dovolenky. Jazdci na motocykloch iných ako sú ,,cenduro" alebo turistických motorkách majú o problém naviac, pretože umiestnenie batožiny je náročnejšie, a samotný motocykel často nieje na to stavaný. I keď ľudia po svete cestujú na všeličom..

Nastal problém rozhodovať sa čo spravím. Vzhľadom na ako také skúsenosti z doplnkami, výrobou a strojarinou som sa rozhodol pre cestu vyrobiť si Al kufre sám. Plán bol vyrobiť iba bočné kufre a Topcase pôvodný Givi 47l mal ostať. Po porade som sa rozhodol si navrhnúť veľký Topcase. A tak začali náčrty, hľadanie po google a stránkach venovaných motopriaznivcom. Možnosti boli veľké, ceny od 250€-800€ za bočné kufre z rôznym príslušenstvom a doplnkami. Niežeby som sa podobal na Strýka káčera Donalda, ale pokiaľ študujete tak  zaplatiť si kufre nieje len taká položka, ktorá je zanedbateľná. I keď neodsudzujem výrobcov kufrov, ja sám by som si tak ceny dával, pretože keď si spočítate ceny, prácu, snahu, +zárobok tak tiež ,,superlacný" nebudete...




Zhrnul som si potreby čo som od kufrov očakával:
-veľký úložný priestor
-pevnosť
-cenu
-nízku zložitosť
-možnosť výroby
-praktičnost

Po spočítaní všetkého som navrhol mat. Al zliatinu, hrúbky 2,5mm, z celkovým objemom batožiny cca 45+45+85l!
Začali prvé grafické návrhy, modelovanie v programe a získavanie prvých poznatkov práce z ,,plechom".
model bočného kufru

Podmienkou Topcase bolo aby som tam vopchal dve prilby. Ja to potrebujem, pretože pri cestovaní sa do poloprázdneho Topcase celý zložím a nemusím nosiť prilbu, bundu, korytnačku na sebe.
Ďalším problémom bolo ako upevniť topcase na motorku?..máme rôzne možnosti, avšak ja som potreboval rýchle odopnutie kufra. A tak ako správny konštruktér som vymyslel nové upínanie Topcase o motorku, ktoré nemá nikto!...
-platňa slúži aj ako samostatná na upínanie tašiek a vakov...
platňa nielen na Topcase


Navrhol som kufre, uchytenie, no všetko... Bolo treba to dať spraviť, pretože niečo také si doma nespravíte. Vypálenie, materiál, ohýbanie potom zváranie, komaxit. To všetko si sami doma nespravíte a musíte dať spraviť. Potom nasledovalo, uchytenie pantov, zámkov, úchytov, vrchných ušiek a pod. To všetko si vyžaduje čas a skúsenosti, ktoré človek nezíska v obchode, ale tak že sa cez všetky tieto pokusy a omyly prekope.
Po nafarbení, keď som zbadal tú farbu som skoro odpadol...,,toto? toto mám mať na motorke?..(nebola moja chyba s farbou)..".Čiernu som nechcel ani za svet, ale toto mňa vystrašilo... Po úprave s nálepkami to vyzerá už veľmi dobre, a nakoniec táto farba je veľmi užitočná pretože som ,,videný"!!!

Tieto všetky úpravy a práce zabrali veľmi veľa hodín hlavne pre začiatočníka, čo však mňa posunulo vpred, a nabudúce by som spravil hlavne návrh úplne inak tak aby všetko dokonale lícovalo. Farbu by som mierne poupravil, ale inak by som ostal pri tom istom ako mám. Topcase využívam naplno a dám tam naozaj všetko, do bočných kufrov dám ostatné veci. Kufre nie sú značkové, ani dokonalé, sú prvý kus, tak ako všetci výrobcovia mali, ale viem že vydržia aj to najtvrdšie zaobchádzanie a hlavne sú ,,moje"..


Transfagarasan 09/2013

Galéria fotiek je tu

Sergej,

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára