Podmienky boli dané:
-vyrobiť chránič svetla pre dobrodružne zameraných jazdcov,
-vyrobiť niečo cenovo prijateľnejšie
-vyrobiť niečo dizajnovo zaujímavé, a hlavne účinné.
Plusom by bolo vyrobiť to tak aby bola možnosť zameniť za plexisklový chránič, ktorý je v ponuke pre túto motorku.
Návrh prebiehal zapožičaním si plexi a pokúsiť sa vyrobiť niečo, čo bude možné takto použiť. Pri pohľade na originálny plexi-chránič, mi trošku prešiel mráz po chrbte, lebo niečo tak zložite tvarovo som dávno nevidel, a hlavne pre ,,plecharinu" nevyrobiteľné. Samozrejme nastalo sledovanie katalógov od iných druho výrobcov. Jeden to mal nevhodné, neestetické, a druhý zase robené CNC ohraňovákom, čo je pre mňa výrobne v nebesiach.
plexisklový chránič svetla |
Zameral som sa na konštrukciu toho kvalitnejšieho, avšak nechcem kopírovať výmysle druhých, potrebujem niečo svoje. Nakoniec som vypol všetky iné nápady a začal tvoriť. Klasicky ako väčšina konštruktérov, papier, skice, skice a znova skice. Po nociach nespavosť, a keď mi niečo napadne hneď si to zapíšem. Tak po niekoľkých hodinách modelovania, prerábania, skúšania možností, vyšla na svet prvá mriežka. Po spracovaní, ohnutí, prišla skúška. Úspešná a zároveň i nie. Všetko bolo v poriadku, len na jeden kúsok, ktorý chýbal na kompletné zakrytie svetla. Nič iné ako znova práca mňa nečakala...
3D model ,,hotového" produktu |
realita iná, treba znova opraviť... |
Výhodu to bude mať pri ADV turistike: jednoducho pri cestách do RO, UA, východných štátov, južných offroadových výletov, či exotickej afriky, majiteľ jednoducho vymení svoje drahé plexi za oceľovú mriežku a bez obáv o poškodenie môže jazdiť v závese za svojím parťákom a vychutnávať si zážitky..
na svojom mieste, finálna úprava |
Sergej,
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára