Keď som prvý krát na V-strome menil reťazovú sadu, tak mi hlavou prebehla myšlienka, prečo reťaz nitovať a prečo nepoužiť klasickú
spojku..
Reťaz som menil v 41 000 km za novú kompletnú sadu DID 525VX, avšak s rozdielom použitia spojky miesto nitovania.
Teraz má motorka 72 000 km a počas mojej prípravy na zimný spánok som
zistil jedno nemilé prekvapenie...
Nová spojka v hornej časti rozety |
Takže výsledok 32 000 km testu je, že reťaz už budem
pre istotu nitovať. Nasadil som síce ďalšiu spojku, pretože reťaz ešte vydrží
5-7tis kilometrov. Budem si spojku jednoducho sledovať, až do výmeny novej
sady, kde už budem reťaz nitovať.
Možno niekoho napadne, prečo som to nenitoval hneď, je to
blbosť a podobné argumenty... Jednoducho som to chcel otestovať, pretože
logicky mi vychádzalo, že spojku nemám prečo stratiť + skúsenosti jazdcov z endura,
ktorý spojku používajú.
Aby som nezabudol, tak tento problém riešil i Tyfoza,
ktorý o tom písal na svojom blogu. Jeho výsledkom testov je tiež verdikt,
že reťaz už bude len nitovať.
Sergej,
Vďaka za další měření. Já jsem si myslel, že jsem tu sponku ztratil proto, že mám vodítko řetězu a je na řetězu docela natěsno. A hle, nebylo tomu tak. Ještě bys mohl vyzkoušet ty dvě segrovky :)
OdpovedaťOdstrániťStále premýšľam, ako je možné, že prišlo k niečomu takému. Čo mám informácie, tak zväčša v ťažkom teréne sa sem tam stalo, že prišlo ku ,,strhnutiu" spojky..ale tu nič také nebolo. Napadol mňa i ten test so segerovkami, ale upustil som od neho, nebudem to riskovať. Skôr segerovku si myslím, že stratím, keďže ide navliecť podstatne ľahšie ako tamtá pomerne tuhá spojka. Ale je to len teória..
OdpovedaťOdstrániť