nedeľa 19. apríla 2015

Rok so Scala Rider G9, alebo mini recenzia veľkého pomocníka..


Interkom, komunikátory, vysielačky. Tieto rôzne názvy možno počuť, či čítať na viacerých motorkárskych fórach alebo stretnutiach. Ešte pred dvomi rokmi som toto šikovné zariadenie považoval pre mňa za zbytočné. Za rok používania mňa táto šikovná vecička dokázala presvedčiť už nespočetne mnoho krát o opaku.
Scala Rider G9 [1]
Výber vhodného interkomu..?
Výber značky pre interkom a jeho druhu je pravdepodobne najťažšou časťou celej voľby. Veľa motorkárov urobilo chybu v tom, že každý má interkom inej značky a tým pádom sú komunikácie neschopný. Je avšak pravdou, že sú vraj interkomy ktoré tvoria výnimku a je ako tak možné cez rôzne módy ich spárovať a komunikovať medzi sebou. Ja osobne tú skúsenosť nemám a s nikým iným okrem majiteľov rovnakej značky som sa nemohol spojiť. Záverom z toho vyplýva, že najlepšia kúpa je taká, s ktorou budete komunikácie schopný s ľuďmi, s ktorými jazdíte.
 

Cardo Scala Rider..
Táto značka prišla podľa mnou dostupných informácií [2] v roku 2004 prišla na trh spoločnosť Cardo Systems, Inc. s prvým produktom. Je to Americká spoločnosť so sídlom v Pittsburg-u, ktorá sa postupne dostala k výrobe jedným z najkvalitnejších komunikátorov na Bluetooth báze. Ja som sa k nej dostal prvý krát na ceste na Ukrajina-Rumunsko 2013, kde ma presvedčila o jej nesmiernych výhodách.

Výhody interkomu
Výhod je nespočetné množstvo, ale v krátkosti by sa dali sumarizovať takto:
  • bezproblémová komunikácia
  •  možnosť počúvať hudbu, rádio (hlavne rádio a jeho dopravné spravodajstvo)
  • možno sa už počas jazdy dohadovať o zmenách a potrebách
  •  v prípade že sa odtrhnete na križovatke od kolegov, rýchlo sa dohodnete kde sa znovu napojíte
  • bezpečnosť pri jazde ak sa nachádzajú prekážky, štrk, nečistoty na vozovke a iné nebezpečenstvá 
  • bezpečnosť pri predbiehaní v neprehľadných situáciách 
  • nudná cesta neunavuje, pretože stále môžete komunikovať s okolím
  • jazda dostane úplne iný zábavný charakter, muži môžu komentovať ženské čo uvidia a naopak..;)
  • možnosť podeliť sa o zážitky hneď pri jazde
  • lepšia mobilita, ak je jazda na motocykli i prácou-rýchla komunikácia, možno taktiež zavolať napr. domov manželke, rodine že prídete neskôr a pod...

Nevýhody interkomu

Nevýhod, ktoré mi naozaj prekážali bolo naozaj minimum. Dokonca i keď jazdím sám ho stále nosím a môžem sa tak kedykoľvek rozhodnúť či si pustím hudbu, alebo ho nechám v pohotovostnom režime a užívam si kľud pri jazde.
  • pri inštalácií do helmy môžu vzniknúť komplikácie, najmä v prípade ak máte nekvalitne riešený interkom a prilbu
  • niektoré zariadenia sú horšie na ovládanie, niektoré môžu rozmerovo kaziť design prilby
  • môžu prekážať ak dávate prilbu do kufra, hlavne v prípadoch ak máte menší kufor a pod..
  •  možno ako nevýhodu určiť i vyššiu cenu pri niektorých modeloch.
Niekto by možno k nevýhodám považoval práve komunikáciu, či opäť spojenie cez mobil so svetom. Avšak, komu prekáža časom ukecaná manželka, spolujazdec, iný kolegovia ktorí cestujú s vami, zariadenie jednoducho vypnete a máte kľud.

Záverom..
To aké zariadenie si vyberiete je len na vás. Určite by som nešiel do nekvalitnejších modelov, či tlačítkovo komplikovaných na ovládanie. Čím menej tlačidiel, tým lepšie ovládanie. Rozhodne treba vybrať si už model taký, s ktorým ste schopný komunikovať s okolím. A ak jazdíte iba s ľadvinkou, stačí jednoduché a lacnejšie zariadenie, ktoré komunikuje na krátkej vzdialenosti. Vždy som na mojej Scale Rider G9 docenil dosah 1,6km, výdrž batérie, odolnosť v nepriazni počasia a celkovú kvalitu zariadenia. Funkcie ktoré mi všetky ponúka avšak nevyužívam. Scala Rider G9 je zariadením, ktoré je univerzálne a funguje bez problémov, či potrebujete spárovať jedného, dvoch, troch, či ôsmich kolegov a môže vám tak výborne spestriť ubiehajúcu cestu. Rozhodne by som nešiel už do nekvalitnejšieho zariadenia, pretože kvalitu v tomto prípade oceníte už pri prvom náročnejšom tripe. Mne zariadenie funguje v každej situácií a to jazdím v enduro helme, všetko počujem dokonale, mňa počuť dokonale a jediné komunikačné problémy som mal iba v prípade nekvalitného mobilného telefónu ktorý prerušoval Bluetooth spojenie.
 
Niekoľko fotiek z nainštalovanej Scala Rider G9 na helmu Uvex Enduro 3in1 si môžete pozrieť tu:

S pozdravom,
Sergej,
 
[3]  návody a manuály nájdete i tu: http://www.interkom-scala-rider.cz/uvod



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára