sobota 15. februára 2014

Padacie rámy

..ako prvými boli namontované padacie rámy od Givi. Všetci ich poznáme, veľa z nás ich má. Montované boli v zime 2009/2010 roku. Vtedy boli v ponuke iba od Sw-motech tie blatové vešiaky. Neskôr však Sw-motech spravilo úpravu a z vešiakov sa stal plnohodnotný padací rám, ktorý je pevnejší ako tie odpadové rúry od Givi.

Padla mi motorka v krokovej rýchlosti a padák sa ohol na plast. Vyrovnali to 3ja chlapi, no potom som mal bohužiaľ nehodu kde už z Givi ostalo nepoužitý kus čohosik. už dlhšie som chcel spraviť poriadny rám na motorku. Znova prvá práca, znova nové skúsenosti, znova učenie nového.

Zohnal som si majstra  ktorý mal ohýbačku a je profi zvárač. Spravili, ohli jednu stranu a všetko bolo v poriadku. Spravili druhú stranu odmerali a bolo v poriadku. Namontovali sme to tam a celé zle..Všetko krivé, a mňa išlo roztrhnúť. Nastalo upravovanie ohýbanie už iba vo zveráku a doladenie toho čo mi ostalo, aby to bolo použiteľné. Jedna strana je v poriadku no druhá je o dačo menej odsadená a je nižšie. Dúfam že po vybudovaní ohýbačky si spravím nové poriadne padacie rámy.

Avšak, dva krát mi motorka spadla na ľavú menej chránenú čast a v poriadku. Raz som spadol v 50tke v offroade. Hlina sa mi nabrala medzi padák a vytrhla mi plast z úchytov. Nešťastná náhoda, avšak rám ostal takmer nepoškodený iba s malým posunutím ,keďže som spravil asi 2m orbu za ktorú by sa nehanbil ani miestny sedliak na svojom traktore.
Neviem si predstaviť čo by ostalo z tých čačaných padáčikov.
Neskôr boli spravené nosiče kufrov. Pretože už som ich plánoval si spraviť tiež hliníkové kufre. Znova som sledoval internet, hľadal symetrické nosiče ktoré by mi boli vzorom. Všetci ich riešia veľmi podobne takmer rovnako. Ja som použil jeden kus pásoviny na spojenie ľavej a pravej strany pod nosičom, a taktiež podperu pod ,,obdĺžnik"  som dal nie navarením na rúrku ale pod neho a riadne zavaril a prebrúsil. Spojenie strán je cez oblúk tak ako to riešia všetci a inak to ani nejde.
Nosiče sú takmer symetrické s 2cm odchýlkami od stredu motorky čo je zanedbateľné.

Tu sú fotografie.

Sergej,

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára